Egyensúlyi állapot vagy hiit a zsírvesztéshez -

Hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez. Egyensúlyi állapot vagy hiit a zsírvesztéshez, Építs izmot és szabadulj meg a zsírtól – egyszerre!

hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez

Related Content Egyensúlyi állapot vagy hiit a zsírvesztéshez A HIIT edzést már többször megemlítettem korábbi írásaimban, de csak úgy szőr mentén és sosem bonyolódtam bele igazán. Pedig egy igazán egyszerűnek tűnő és hatékony edzésmódszerről van szó.

Nézzük meg hát, hogy mi is ez és mire és kinek jó ez és mire érdemes odafigyelni: A HIIT, mint általában minden menő kifejezés itt is az angol közvetlen átvételét jelenti, azaz a High Intensity Interval Training-ét.

Egyensúlyi állapot vagy hiit a zsírvesztéshez, Építs izmot és szabadulj meg a zsírtól – egyszerre!

Magyarul elég bénán hangzana a nagy intenzitású intervallum edzés, különösen pedig a NIIE. Mint a neve is mutatja a HIIT egy az intervallum edzések közül. Ide tartozik a fartlek, az intervallum, a Tabata, Gibala, és még jó néhány fajta edzésmódszer.

Lényegük minden esetben az, hogy egy rövid intenzív szakaszt egy másik, általában hosszabb pihenő szakasz követ. Zsírégetés mesterfokon I. A különböző fajtáit jellemzően az intenzitás mértéke és az intervallumok hossza határozza meg. Míg a Tabata esetében fix egyensúlyi állapot vagy hiit a zsírvesztéshez vannak, azaz 20 másodperc intenzív munka, majd 10 másodperc pihenő, összesen nyolcszor, azaz 4 percen keresztül, addig a HIIT edzés esetében egyetlen fix pont van, mégpedig, hogy az intenzív szakaszban a pulzusnak el kell érnie hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez maximális értéket, azaz leegyszerűsített számítás szerint életkor értéket.

Viszont az, hogy ezt milyen módszerrel éred el, meddig tartod fenn és mennyit pihensz utána, az rád van bízva. Persze nem teljesen szabadon választott foglalkozás ez, mert oda kell figyelni néhány dologra.

hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez

Építs izmot és szabadulj meg a zsírtól — egyszerre! A pulzusszámot már írtam.

hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez

Egyszerűnek hangzik, de nagyon nem az. Az egész módszer eredményessége ezen áll, vagy bukik. Viszont másodperc alatt feltúrni a pulzust az nem is annyira könnyű.

Tényleg a maxot kell adni, legyen az sprint, tekerés, ugrálás, vagy bármilyen tevékenység, azt maximális erőbedobással kell végezni.

Melyik a jobb: HIIT vagy klasszikus kardió edzés? Ami a csövön kifér.

Különben nem lesz meg a pulzus. Tehát a legfontosabb, hogy a pulzusszám meglegyen. A második tényező az intenzív, azaz a munkaszakasz hossza.

Ez már nincs megkötve. Jellemzően egyensúlyi állapot vagy hiit a zsírvesztéshez szokott lenni. Kezdőlap A diéta tökéletes kardiója Ha reggel már lassan hamarabb megvilágosodik, nem sok időbe telik, amíg az első meleg napsugarak ragyognak a szürke felhőkön, akkor nem sokkal később megtervezed a következő nyári étrendet, igaz? Ahogy fejlődsz, úgy érdemes növelni. Ez is inkább az előző fogyni zyban függvénye, azaz olyan időtartamot kell választani, ami alatt el tudod érni a szükséges pulzus számot, viszont fenn is tudod tartani végig.

A teljesen kezdők másodperctől indulhatnak, de a nagyon profiknak sem érdemes 1 perc fölé menni. A harmadik, leglazább tényező, a pihenő szakasz. A kezdők számára nem is érdemes előírni. Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a kiinduló érték közelébe. Lehet, hogy az első kör után ehhez elég lesz fél perc, míg a tízedik után már akár két perc is kellhet hozzá.

Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a normális szintre, minthogy fix időintervallumot tartsunk. Később majd az intenzitás fokozásához persze lehet rövidíteni ezt, sőt akár meg is fordulhat a két intervallum hossza. Hetente hányszor kéne edzenem, fogyokuras ebédrendelés ne csak stagnáljak, hanem nyárra szép, formás legyen az alakom?

Edzhetek betegen?

Nagyjából ezekre a kérdésekre szeretnék választ adni a blogban, vágjunk is bele! A negyedik összetevő pedig nem más, mint a gyakorlat maga. Itt elméletileg bármi szóba jöhet, de a valóságban azért van néhány technikai hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez.

Akkor jó egy mozgásforma a HIIT edzésre, ha meg tudja emelni a pulzust gyorsan és fenn is lehet tartani vele a szükséges időtartamra.

Hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez

Praktikus, ha ugyanazt a mozgásformát használjuk a pihenő és a munka intervallumra is, tehát arra is alkalmasnak kell lennie, hogy lassan és könnyedén végezve vissza tudjon lassulni a pulzusunk.

Ugyanakkor csak a pulzus megemelése a szempont, nem akarunk mikrosérüléseket létrehozni, nem érdekel minket a hipertrófia, a fehérjeszintézis és a metabolikus stressz sem. A HIIT lényege, hogy perc alatt letudjuk és utána ne kelljen az izomzatnak napokig regenerálódnia.

hiit vagy egyensúlyi állapot a zsírvesztéshez

A jól megválasztott gyakorlatokkal, akár heti edzést is kényelmesen el lehet végezni. A filozófia a HIIT mögött az, hogy a hirtelen, nagymértékű energiaigényt a szervezet nem tudja az ATP raktáraiból megoldani, viszont ennek következményeként az edzés után még órákkal is próbálja visszaállítani az általunk szétbarmolt egyensúlyt.

Ez persze nem csak az EPOC rövidítés alatt megbújó oxigénhiányt jelenti, hanem ennél sokkal több dolgot, azt ADP visszaalakítását, a tejsav eltüntetését, a tápanyagok pótlását, a sérülések kijavítását. Ezek pedig energiát igényelnek.

Egyensúlyi állapot vagy hiit a zsírvesztéshez

Mennyit kell edzenem, hogy jól fejlődjek? Ahhoz pedig testzsírt fog nyugalmi állapotban felhasználni. Ha nem is sokat, de lassan és folyamatosan. Ráadásul, ha minden másnap elvégzel egy rendes HIIT edzést, akkor gyakorlatilag az egész nyugalmi állapotodban fenn fog maradni a zsírégetés valamilyen szinten. A fenti szempontok alapján a legjobb gyakorlatok a saját testsúlyos gyakorlatok.

A súlyzós gyakorlatokkal az a baj, hogy igen megterhelőek és viszonylag nehezen emelik meg a pulzust, ha viszont megemelték, akkor gyorsan el is fáradunk benne. A legrövidebb út a kockás hashoz: a HIIT edzés - pasztorpuli. Hátrány: 1. Fogoros, MD Akár a súlycsökkenés, akár a testre jutás, a kardió lényeges eleme az edzésprogramnak.

Az alváshiány fogyást okozhat.